فومن نیوز

بهترین انتخاب برای بهترین شهروند

فومن نیوز

بهترین انتخاب برای بهترین شهروند

در این وبلاگ گزیده ای از اخبار مورد علاقه نویسنده آن را بخوانید

2211-1

آمادگی مناظره را ، با داوری شهروندان فومنی دارم

با توجه مطلب نوشته شده دو تن از اعضای محترم شورای شهر(سرکار خانم زهرانظری ،آقای سیدسینا میرنرگسی) مبنی بر اینکه اعضای محترم شورای فومن بدانید….

تصمیم بر این شد که با آقای سید نورالدین نعمتی تماس تلفنی حاصل گردد تا از شرح این موضوع با خبر شویم،نتیجه پیگیری ما این براین شد که جناب اقای نورالدین نعمتی بیان نمودند:

مدیرپایگاه اطلاع رسانی صبح فومن
با سلام و قبولی طاعات و عبادات،

با توجه به نامه پراکنی ۲ تن از اعضای شورای شهر فومن در سایت های مختلف در رابطه با موارد ذیل:
۱عدم کاررایی شهردار محترم فومن.
۲حمایت ۵ عضو شورا از شهردار.
۳کمپین نجات پارک فومن!!!
۴عدم تصویب طرح پیشنهادی این دو عضو محترم.
اینجانب به جهت آگاهی مردم شریف فومن امادگی خود را جهت مناظره علنی با حضور مردم و خبرنگاران در هر زمان و مکانی که این دو عضو محترم اعلام داشته باشند را دارم تا داور این مناظره شهروندان فومنی باشند.

با تشکر

عضو شورای اسلامی شهر فومن سید نورالدین نعمتی


اعضای محترم شورای شهر فومن بدانید

اعضای محترم شورای شهر فومن بدانید

با سلام به دوستان
ضمن آرزوی سلامتی شما

80802151-4820915
همانگونه که مستحضرید در ۲۵ دی ماه ۱۳۹۲ شهردار محترم فومن شروع به کار نمودند. (بر طبق سوگندی که در تاریخ ۱۲ شهریور ۹۲ یاد کردیم: من در برابر کلام الله مجید به خداوند متعال سوگند یاد می کنم و با تکیه بر شرف انسانی خویش تعهد می نمایم که در حفظ امانت و انجام هر چه بهتر وظایفم و خدمت به مردم کوشا باشم و قانون اساسی و سایر قوانین و مقررات کشور را در چهارچوب وظایف و اختیارات خود مراعات نمایم و در همه زمینه ها عدالت و انصاف را در نظر داشته و مادامی که در شورای اسلامی شهر عضویت دارم در رعایت صرفه و صلاح و پیشرفت امور شهر و شهرداری اهمتمام نمایم) بنده و سرکار خانم نظری در ۳۱ اردیبهشت ۱۳۹۳ نامه ای در خصوص عملکرد در آن زمان ۴ ماهه شهردار محترم در صحن شورا با حضور آقای شهردار خطاب به اعضای شورای شهر قرائت کردیم که اکنون پس از گذشت حدود ۲ ماه از نظر می گذرد:

باسمه تعالی
اعضای محترم شورای شهر فومن
سلام علیکم ؛

با انتخاب شهردار محترم توسط اکثریت اعضای شورای شهر و ابلاغ حکم شهرداری برای آقای عباسقلیزاده ، با تعامل سعی کردیم فضایی فراهم شود تا شهر فومن روند عمران و آبادانی را به خود ببیند.
اکنون که بیش از ۴ ماه از فعالیت شهردار جدید می گذرد متاسفانه شاهد رفتارهای غیر حرفه ای از سوی آقای عباسقلیزاده هستیم که سکوت بر این رویه ، بر خلاف سوگند ما نسبت به رعایت حقوق مردم و بیت المال است.
آقای شهردار که به دنبال نشست با برخی اعضای شورا و همراه نمودن تعدادی دیگر توانست کرسی شهرداری فومن را بدست آورد با کمال تاسف قدردان موقعیت بدست آمده خویش نشده است و عقل و تدبیر حکم می کند در شکر این فرصت ، تلاش و کوشش مضاعف بکار بندند و چراغ امید را در دل و ذهن همه از جمله همان ۵ نفری که به ایشان رای داده اند روشن کنند. اما آنچه در عمل شاهد آن هستیم سیر قهقرایی در فعالیت شهرداری است ، که تنها شهر فومن را از قافله توسعه و رشد باز می دارد.

لذا از اکثریت اعضای محترم شورای شهر انتظار داریم به موارد ذیل که جزئی از دغدغه های ما و شهروندان است ، دقت کنند :

الف ) ارائه طرح موسوم به راهبردی شهر فومن
۱) با توجه به پیگیری و درخواست های مکرر شورای شهر ، آقای شهردار در اقدامی خلاف اصول حرفه ای ، به جای یک برنامه فنی و تخصصی ، صفحاتی را با نام دهان پر کن « طرح راهبردی شهر فومن » به شورای محترم ارائه داده است و این طرح به اصطلاح راهبردی علیرغم نام پر طمطراقش ، فاقد کمترین پشتوانه کارشناسی است. ارائه این جزوه که به طور ناشیانه ای از سایت های اینترنتی کپی برداری شده است جز کاهش اعتبار اعضای محترم شورای شهر ( خصوصا ۵ نفری که به آقای شهردار رای داده اند ) معنای دیگری ندارد.
۲) اوج بی توجهی شهردار محترم در این جزوه را می توان در صفحه ۳۵ آن دید که نوشته شده است ” اگر چه نزدیک به دو دوره از فعالیت مجدد شوراها می گذرد !! …. ” به نظر شما دو دوره از فعالیت شوراها می گذرد؟
این بدان معنا است که شهردار محترم حتی زحمت مرور جزوه را به خود نداده است و حتی نمی داند که این متن متعلق به بیش از ۷ سال قبل است که باید آن را اصلاح می نمودند.
۳) درج عکسهای تخیلی اینترنتی در جزوه هم بار فنی آن را تنزل داده است. شاید شهردار محترم آگاه نباشند اما هر شهروند محترم فومنی با دیدن عکس ها به راحتی در می یابد که هیچکدام از طرح های خیالی مندرج در این جزوه با بودجه فعلی شهرداری قابل انجام نمی باشد!

در نقد طرح راهبردی شهر فومن آقای شهردار ، همین بس که :
_ ارائه مطالب در حد معلومات عمومی برای کشتی کوهستانی ، تله کابین ها ، سورتمه جزیی از برنامه راهبردی شهردار است!!! آیا شهردار محترم اطلاع ندارند لازمه طرحهای کشتی کوهستانی ، تله کابین ها ، سورتمه برای مکان سنجی ، تهیه طرح توجیهی و … حداقل بالای ۱۰۰ میلیون اعتبار مطالعاتی می خواهد؟
با این تفاسیر چه ضرورتی دارد که هزینه های مطالعاتی و مکان یابی و رانت آن را شهرداری بپردازد و اما بهره اش را افرادی دیگر ببرند و اصولا این طرح ها در شهر فومن امکان تحقق توسط شهرداری با بودجه فعلی را ندارد.
_ در حالیکه به یمن آگاهی ملت ایران گام های اساسی و زیر بنایی توسط سازمان حفاظت از محیط زیست در راستای حراست از حیوانات و حقوق آنان در حال انجام است ، شهردار محترم در گامی خارج از ضوابط ، طراحی و احداث شکارگاه در خارج از شهر فومن را پیشنهاد می نماید!!
آیا شهردار محترم اشراف ندارند که نگهداری پرندگان و یا شکار آنها تابع قوانین خاص زیر نظر سازمان حفاظت از محیط زیست است که با توجه به ویژگیهای اقلیمی و جغرافیایی هر منطقه و استعدادهای طبیعی آن مجوز ویژه صادر می شود و باید برای اینکار موافقت نامه هایی اخذ نمایند که طرح مطالعاتی آن میلیونها تومان هزینه دارد؟!!
_ کشاورزی ارگانیک مقوله بسیار تخصصی است که هنوز توسط نهاد متولی آن ( جهاد کشاورزی ) چندان که باید مورد توجه جدی قرار نگرفته است. حال این چه ارتباطی به شهرداری دارد و عوامل ذیربط حوزه مدیریت شهری چه شاهکاری در این مقوله می توانند داشته باشند؟
_ ایده احداث مرکز فرهنگی شورای شهر نا متناسب با موازین بومی ، یکی دیگر از برنامه های رویایی است که در آن شهر فومن با تورنتو کانادا و … همتراز شده است ، که جای تعجب و سئوال بسیار دارد!!
_ اگر چه آقای شهردار با روند کنونی نخواهند توانست در جهت مبلمان شهری و اِلمانهای شهری گام مناسبی بردارند اما با امید اینکه اوج برنامه های ایشان همین اندازه باشد از ادامه نقد این بخش خودداری می نماییم.

ب ) تحویل سی دی برنامه های مد نظر
۱) در حالیکه شهردار محترم جزوه کپی برداری شده از سایت های غیر معتبر اینترنتی را به عنوان برنامه راهبردی به شورا تحویل داده و هنوز نتوانسته اند از یک خط آن جزوه دفاع کنند ، در اقدامی دور از شئون ، با در اختیار نهادن سی دی های غیر اخلاقی به اعضای شورای شهر ، متاسفانه شان و منزلت اعضای شورای اسلامی شهر را به سخره گرفته اند.
۲) با توجه به جزوه راهبردی تقدیمی آقای شهردار می توان حدس زد که ایشان مهارت لازم جهت محاسبه هزینه های چنان طرحهایی را نداشته و نباید از وی بابت ادعای اجرای چنین طرحهایی که در سی دی توزیع شده وجود دارد اشکال گرفت ، اما آنچه که موجب شگفتی است اینکه اعضای محترمی که به ایشان رای داده اند چرا تا کنون سکوت کرده اند؟!
۳) ابتذال مشهود در CD های تحویلی اگر از سوی شهردار فومنی رخ می داد بدون تردید فریاد ( وا اخلاقا!!) اعضای دین دارتر شورای شهر گوش زمین و زمان را کر می کرد اما اینک که این عمل خلاف شئونات اخلاقی از سوی شهردار هم خط و مورد اعتماد و اطمینان شما رخ داده است چرا سکوت کرده اید ، آیا این است معنی آزادگی و دینداری؟
۴) لازم است بجد تاکید نماییم که زندگی برخی از شهروندان در همین شهر با کمتر از اقدام توزیع این سی دی ها دستخوش طوفانهایی شده است که جای عبرت بسیار دارد!!

ج ) سد معبر و جمع آوری دست فروش ها
دستفروشی و سد معبر محصول سیاست های غلط اقتصادی گذشته است که نه تنها شغل جدید ایجاد نکرد بلکه با رفتارهای غلط اقتصادی موجبات از رونق افتادن بسیاری بنگاه های اقتصادی و افزایش بیکاری بیشتر شد. با توجه به آمارهای رسمی ، شهرستان های فومن و شفت جزء ۵ شهر اول بیکار در استان گیلان هستند. رفتار شهردار محترم در برخورد با دستفروشان و سد معبر یک برخورد غلط و تبعیض آمیز بوده که در شان شهروندان فومنی نیست. این روند باید اصلاح شود و اکثریت شورا دست از حمایت بی چون و چرا از اقدامات غیر منطقی این حوزه بردارند. زیرا معتقدیم سد معبر یا جمع آوری دستفروشان با تدبیر و در یک پروسه طولانی امکان پذیر است در غیر اینصورت مشکلات فراوان به همراه خواهد داشت و با نان و معیشت خانواده ها بازی خواهد شد.

د ) اخراج نیروها
با توجه به نوع قرارداد شهرداری با پیمانکار برای جذب نیروها ، در قرارداد حجمی مابین شهرداری و پیمانکار ، حقی در خصوص اخراج نیروها توسط شهرداری لحاظ نشده است. مطابق نظر آقای علیرضا علیدوست نائب رئیس و سخنگوی محترم شورای شهر ماهیت کار شهردار محترم در اخراج تعدادی از نیروها فارغ از دلایل فنی و قانونی زیر سئوال است.

هـ ) بررسی وضعیت
۱) در چند ماه گذشته شهرداری هیچ فعالیت قابل ذکری نداشته و تنها کار قابل توجه شهرداری احداث پارک در شهرک آیت ا.. بهجت می باشد که اهم کارهای آن در دوران سرپرستی آقای رضا محمدی انجام شده است.

۲) نگاه به رویه کار در این پارک هم تائید می کند که سرعت کار در زمان آقای محمدی بیشتر و اساس کار درست تر بوده است. همچنین در نحوه عملکرد آقای شهردار در این پارک اما و اگرهایی وجود دارد.

۳) شهردار محترم بر خلاف قول داده شده حتی نتوانست کار ساده و ابتدایی لکه گیری چاله های خیابانهای اصلی و کوچه های شهر را بنحو احسن مدیریت کند.

۴) شهردار محترم از عهده اجرای درست درج آگهی مزایده و مناقصه در جراید بر نیامده و این با توجه به تذکرات سازمان بازرسی جای تاسف دارد.

۵) زمانی که آقای محمدی سرپرستی شهرداری را برعهده داشتند اعضای اکثریت شورا ، در صورت نیاز حضور وی در جلسه شورای شهر را الزامی می کردند اما شهردار محترم با بی توجهی به خواسته حامیان خود در شورا ، شرکت در جلسات شورای شهر را خصوصا در هنگام پاسخگویی بر نمی تابد و در برخی جلسات با طیف های مختلف که توسط رئیس شورای شهر برنامه ریزی شده است شرکت نمی کند. آیا همیشه اعمال قدرت قانونی شورای شهر تنها باید برای یک شهردار بومی عینیت پیدا کند ؟!

۶) زمانی که آقای محمدی سرپرستی شهرداری را بر عهده داشتند اکثریت شورا الزام به اعلام درآمدها ، هزینه ها و موجودی شهرداری در پانزدهم هر ماه را داشتند اما در حال حاضر هیچ بازخواستی از شهردار محترم نمی شود و ایشان نیز تمایلی به پاسخگویی در این خصوص را ندارند!!

۷) شایسته نمی باشد شهردار محترم در پاسخ به تذکرات منطقی آقای نعمتی ، به ایشان اعلام دارند که: ” شما اکثر اوقات در فومن نیستید پس زیاد سخن نگوئید.” آیا شهرداری که هنوز خانه خود در این شهر را انتخاب نکرده و بعدازظهرها در این شهر نیست بیشتر از آقای نعمتی در میان مردم حضور دارند ؟!
شهردار محترم از همراهی با تعدادی از اعضای شورا در سرکشی به محله های شهر خودداری می کند و حتی برای رئیس شورا در این باره تعیین تکلیف می نماید. به نظر شما نباید این رفتارها اصلاح گردد؟!

در مورد برنامه های شهردار ذکر موارد ذیل ضروری است :
الف) هیچ یک از برنامه ها در طرح راهبردی ایشان در شهر فومن با شرایط فعلی قابلیت تحقق نخواهد داشت.
ب) در صورت اقدام به برنامه های ذکر شده در طرح راهبردی ، می بایست تدابیری اتخاذ گردد تا در راستای مقابله با هرگونه سوء استفاده های احتمالی از قبیل بهره گیری از رانت و … ، حقوق شهروندان فومن و شهرداری به طور کامل رعایت گردد.
ج) اگر خدای نکرده کاری بدون مطالعه و عدم همگن سازی با شرایط بومی و توانایی موجود شهرداری شروع شود ، مدتها کمر شهرداری از زیر بار هزینه ها راست نخواهد شد و با حیف و میل بیت المال همراه خواهد بود ، لذا از شروع هرگونه اقدامی ، بدون مطالعه و طرح توجیهی اقتصادی می بایست خودداری نمود.
د) اگر شهرداری قبلا زمین و یا املاکی داشت که با فروش آنها بدهیهای خود را پرداخت کرده یا برخی هزینه های خود را تامین نموده ، اقدامات آقای شهردار نه تنها درآمدی متوجه شهرداری نخواهد کرد بلکه شهرداری را در وضعیت وخیم و بدهکاری کلان قرار خواهد داد.

بر اساس مطالب فوق وظیفه می دانیم که از شورای شهر بخواهیم :
۱) از شهردار محترم بخواهد بابت ارائه جزوه موسوم به طرح راهبردی و تحویل سی دی های مبتذل رسما از اعضای محترم شورای شهر عذرخواهی نماید.
۲) پیشنهاد می گردد شهردار محترم به اکثریت اعضای شورا که به وی رای داده اند احترام گذاشته و در جلسات شورای شهر حضور بهم رسانند.
۳) شایسته است شهردار محترم نسبت به رفتارهای محترمانه با شهروندان اهتمام نمایند.

بدیهی است که بر اساس عهدی که با خدای خود و مردم داریم در تحقق حقوق مردم ، لحظه ای درنگ نخواهیم کرد.

با تشکر
زهرا نظری – سید سینا میری نرگسی

منبع:صبح فومن

  • ۹۳/۰۴/۲۳
  • فومن نیوز

نظرات  (۲)

  • ♥☀♥☀♥ Virtual Wall - בیــوار مـجـازے ♥☀♥☀♥
  • دعای روز شانزدهم ماه مبارک رمضان

    **بِسْمِ اللَّهِ الرَّحْمنِ الرَّحِیمِ‏**

    اللهمّ وَفّقْنی فیهِ لِموافَقَةِ الأبْرارِ و جَنّبْنی فیهِ مُرافَقَةِ الأشْرارِ وأوِنی فیهِ بِرَحْمَتِکَ الی دارِ القَرارِ بالهِیّتَکِ یا إلَهَ العالَمین


    خدایا توفیقم ده در آن به سازش کردن نیکان، و دورم دار در آن از رفاقت بدان، و جایم ده در آن با مهرت به سوی خانه آرامش، به خدایی خودت ای معبود جهانیان.


    divare-majazi.blog.ir

    ما از مناظره خاطره خوبی نداریم ولی فکر کنم اینبار باید برگزار بشه

    ارسال نظر

    ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
    شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
    <b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
    تجدید کد امنیتی