فومن نیوز

بهترین انتخاب برای بهترین شهروند

فومن نیوز

بهترین انتخاب برای بهترین شهروند

در این وبلاگ گزیده ای از اخبار مورد علاقه نویسنده آن را بخوانید


قالیباف ماند؛ نخستین شکست اصلاح طلبان پس از انتخابات


صبح امروز در حالی دومین جلسه شورای اسلامی شهر تهران در دوره چهارم آغاز به کار کرد که انتخاب شهردار پایتخت نخستین دستور جلسه آن بود؛ دستور جلسه‌ای بسیار مهم که هیات رئیسه شورا را بر آن داشته که نشست را به صورت غیر علنی برگزار کنند.
محمدباقر قالیباف نخستین فردی بود که پشت تریبون شورا قرار گرفت. او که طی دو دوره گذشته شهردار تهران بوده، گزینه اصولگرایان برای تصدی این پست به شمار می‌آید و طبیعی است که ارائه برنامه های وی، به نوعی ارائه گزارش توسط شهردار مستقر هم تلقی شود چراکه ممکن است این گزارش نقش به سزایی در معرفی این مدیر به اعضای تازه راه یافته به شورای شهر ایفا کند.
پس از او، محسن هاشمی به دفاع از برنامه‌های خود پرداخت. او که به عنوان گزینه نهایی اصلاح طلبان برای تصدی این پست معرفی شده است، پیشتر سابقه حضور در شهرداری تهران به سمت مدیر عاملی مترو را داشته است.
پس از استماع سخنان دو گزینه نهایی تصدی گری شهرداری تهران، قالیباف و هاشمی نشست را ترک کردند تا تعرفه رای برای تعیین سرنوشت این پست بین اعضا توزیع شود.
با اتمام رای گیری، در حالی که برخی خبرگزاری‌ها خبر انتخاب مجدد قالیباف به عنوان شهردار تهران را مخابره کرده‌ بودند، سخنگوی شورا در جمع خبرنگاران حضور یافت و با اعلام مساوی شدن آرای دو گزینه، انتخاب شهردار تهران را منوط به تکرار رای گیری دانست.
بر اساس این گزارش، در دور نخست رای گیری، هر کدام از دو نامزد 15 رای را به خود اختصاص دادند و یک رای ممتنع (سفید) نیز به گلدان انداخته شد تا هیچ کدام از گزینه ها حائز اکثریت آرا نشوند.
با سپری شدن دقایقی از اعلام تکرار رای گیری انتخاب شهردار، اعضای شورا بار دیگر اسامی کاندیدای مورد نظر خود را روی تعرفه های جدیدی که در اختیارشان قرار گرفته بود، نوشتند تا با شمارش آرا معلوم شود که محمد باقر قالیباف برای بار سوم به عنوان شهردار پایتخت انتخاب شده است.
این در حالی است که پس از انتخابات همزمان ریاست جمهوری و شورای شهر، ترکیب شورای شهر تهران به نفع اصلاح طلبان تفسیر می‌شد و بسیاری عقیده داشتند که نتیجه نخستین نشست شورای شهر و انتخاب مسجد جامعی به عنوان رئیس شورا، هم راستا با پیروزی اصلاح طلبان در انتخاب شهردار تهران خواهد بود که امروز ثابت شد این گونه نیست.
نکته جالب توجه در دور دوم رای گیری برای انتخاب شهردار، کسب 16 رای برای قالیباف در مقابل 14 رای برای هاشمی بود تا نه تنها یک رای از آرای هاشمی به نسب دور نخست رای گیری (در دور نخست هر دو گزینه 15 رای کسب کرده بودند) کاسته شده و یک رای بر آرای قالیباف افزوده شود، باز یک ممتنع در گلدان انداخته شود تا معلوم شود که در ماراتن انتخاب شهردار تهران، یک عضو شورای شهر تمایل خاصی به گزینه اصلاح طلبان یا گزینه اصولگرایان نداشته است! هرچند شنیده می‌شود که رای لحاظ نشده، مخدوش بوده نه ممتنع.

  • ۹۲/۰۶/۱۷
  • فومن نیوز

نظرات  (۱)

لفظ ناکام لفظ مناسبی نیست چرا که اصلاحطلبان شورا هم به او رای دادند
پاسخ:
بله ولی کسی رو که رای داده بود رو داشتن از هستی ساقط می کردن

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی