فومن نیوز

بهترین انتخاب برای بهترین شهروند

فومن نیوز

بهترین انتخاب برای بهترین شهروند

در این وبلاگ گزیده ای از اخبار مورد علاقه نویسنده آن را بخوانید

ساختار انتخابات شورای شهر پایتخت زیر و رو شد!

يكشنبه, ۲۷ مرداد ۱۳۹۲، ۱۱:۵۲ ق.ظ

با محله محور شدن انتخابات شورا
این در شرایطی بود که در ابتدا خبری روی خروجی برخی رسانه‌ها قرار گرفت مبنی بر آنکه «شورای شهر تهران منحل شده است»، اما با گذشت دقایقی پس از تکذیب این خبر توسط اعضای کمیسیون شوراها نایب‌رئیس کمیسیون شوراهای مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو‌ با خبرنگار اجتماعی «جوان» در این ارتباط می‌گوید: خبری از منحل شدن شورای شهر تهران نیست و در جلسه روز گذشته مقرر شده ضمن تشکیل شورای محلات تغییراتی در نحوه انتخاب اعضای شورای شهر هم به ‌وجود آید.
محمد ابراهیم رضایی می‌افزاید: شورای شهر متمرکز امروز در انتخابات آینده تبدیل می‌شود به شورای محلات، به این ترتیب که شهروندان در محلات نفرات مورد نظر خود را انتخاب می‌کنند و پس از تشکیل شورای محله، برخی از این نفرات در شورای متمرکزی در هر منطقه راه پیدا کرده و رئیس این شورا در نهایت راهی شورای شهر خواهد شد. اکنون ۲۰ محله داریم که ۲۰ شورا هم به تبع آن ایجاد می‌شود. وی خاطر‌نشان می‌کند: با این شرایط دیگر انتخاب اعضای شورای شهر با انتخاب مستقیم مردم نخواهد بود. هرچند این موضوع طرح بوده و اکنون در کمیسیون کلیات آن تصویب شده است اما به احتمال فراوان طی هفته‌های آینده در صحن علنی به تصویب نهایی می‌رسد.
رضایی در پاسخ به این سؤال که واکنش اعضای شورای شهر در این ارتباط چیست، می‌گوید: هم نظر موافق وجود دارد و هم نظر مخالف اما آنها هم کلیات را قبول دارند.
طلایی: این مدل انتخابات شورا در تهران جواب نمی‌دهد
اما عضو شورای اسلامی شهر تهران در ارتباط با این ماجرا به خبرنگار اجتماعی «جوان» می‌گوید: به نظر من این مدل انتخاب برای تهران جواب نمی‌دهد. شرکت در شورای محلات مسائل حاشیه‌ای دارد که نمی‌توان از آن نتیجه‌ای مطلوب اتخاذ کرد.
مرتضی طلایی می‌افزاید: در صورت اجرای چنین طرحی مشارکت مردم هم پایین می‌آید. اینکه از دل محلات بخواهد شورای شهر بیرون آید، چندان مناسب نیست و شاید افرادی به شورا راه پیدا کنند که تخصص لازم را نداشته باشند. تشکیل شورای محلات خوب است اما باید برای آن برنامه‌ریزی کاملی داشت و مکانیزم آن را تغییر داد.
دبیر: این طرح رأی نمی‌آورد!
اما علیرضا دبیر، عضو هیئت رئیسه شورای شهر هم در این ارتباط به «جوان» می‌گوید: فکر نمی‌کنم این طرح در مجلس رأی‌ بیاورد. مردم در تمام دنیا اعضای شورا را خودشان انتخاب می‌کنند و این اصل مردم‌سالاری دینی به حساب می‌آید.
  • ۹۲/۰۵/۲۷
  • فومن نیوز

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی