فومن نیوز

بهترین انتخاب برای بهترین شهروند

فومن نیوز

بهترین انتخاب برای بهترین شهروند

در این وبلاگ گزیده ای از اخبار مورد علاقه نویسنده آن را بخوانید

سخنگوی کمیسیون امنیت ملی در نطق میان‌دستور خود اعلام کرد خبر کیهان درباره جلسه با ظریف را تکذیب نکرده است.
محمدجواد ظریف دیروز در پایان جلسه هیئت دولت، در جمع خبرنگاران با بیان این‌که مواضع من کاملاً مشخص است، افزود: سفر نیویورک را پیروزی بزرگ برای نظام می‌دانم. ظریف که در پاسخ به برخی مطالب منتشر شده در خصوص سفر هیئت ایرانی به نیویورک در روزنامه‌ها سخن می‌گفت، تاکید کرد: اظهارات منتشر شده از ناحیه وزارت امور خارجه تکذیب شده است.
گلایه ظریف به این اظهارات محدود نشد و در صفحه فیسبوک خود نوشت؛ ساعت 21/30 تازه از بیمارستان و مطب پزشک برگشته‌ام و توانسته‌ام قدری بنشینم تا این مطلب را بنویسم. امروز صبح، بعد از دیدن تیتر یک روزنامه، کمردرد و پادرد شدیدی گرفتم. حتی نمی‌توانستم راه بروم یا بنشینم. فکر کردم دیسک کمر و سیاتیک دارم. فقط توانستم دو ملاقات خارجی انجام دهم و بقیه برنامه‌ها را لغو کردم. جلساتم با بعضی از معاونین وزارت خارجه را در حالت استراحت انجام دادم. وقتی 5-4 ساعت استراحت مشکل را حل نکرد، ساعت 17 وزارت خارجه را ترک کردم و به بیمارستان رفتم. خدارا شکر که ام‌آر‌آی نشان داد، مشکل من بیشتر عصبی و اسپاسم عضلانی است و با ورزش درست می‌شود.
وی با اشاره تلویحی به کیهان افزوده است: بدتر از آن، افرادی که خود را قاضی صداقت بنده دانسته و با تیتر کوچک صداقت مرا می ستایند، با بزرگترین تیتر ممکن جمله‌ای را از من به‌عنوان نقل قول مستقیم منتشر کردند که با آنچه گفته بودم، مطابقت نداشت.
وی نوشت: به هر حال سخنگوی وزارت امور خارجه مطلب را تکذیب کرد، ولی درس مهمی را آموختم. دوستان عزیزی که مطالب جلسه محرمانه را بدون توجه به محتوای مطلب به سلیقه خود به بیرون منعکس کردند، منبعد تنها توقع اظهارنظر رسمی در جلسات علنی از بنده داشته باشند.
این در حالی است که نقوی‌حسینی، سخنگوی کمیسیون امنیت ملی در نطق میان دستور خود در مجلس شورای اسلامی درباره جلسه این کمیسیون با ظریف، خاطرنشان کرد؛ جلسه کمیسیون امنیت ملی نه غیرعلنی و نه محرمانه بود، بلکه با حضور نمایندگانی از برخی کمیسیون‌های دیگر برگزار شد و بنده مطالب رسانه‌ها از جمله روزنامه کیهان را تکذیب نکردم، بنده عرض کردم که این مطالب در گزارش مکتوب کمیسیون نبود اما عرض نکردم که این مطالب تکذیب می‌شود.
نقوی حسینی همچنین درگفت‌وگو با فارس افزود: حضور آقای ظریف در جلسه کمیسیون امنیت ملی از طریق تابلوی اعلانات مجلس، دستور هفتگی کمیسیون‌ها و رسانه‌های عمومی به اطلاع تمام نمایندگان و مردم رسانده شده بود و بدیهی است که چنین جلسه‌ای حکم جلسه محرمانه را نمی‌تواند داشته باشد.
وی با بیان اینکه جلسات کمیسیون امنیت ملی، رسمی و علنی است، تصریح کرد: هیچ بحثی درباره محرمانه بودن آن جلسه وجود نداشت و به فرض وجود چنین بحثی نیز باید گفت که اظهارات آقای وزیر خارجه نمی‌تواند جلسه کمیسیون امنیت ملی مجلس را محرمانه کند چرا که جلسه محرمانه قواعد خاصی دارد.
گفتنی است ظریف توضیح نداد که با وجود تاکید اعضای کمیسیون امنیت ملی بر صحت خبر کیهان، چگونه هنوز هم این خبر را تکذیب می‌کند؟ و این پرسش را هم بی‌پاسخ گذاشت که با کدام منطق تقدیر کیهان از صداقت ایشان را تخریب! می‌نامد؟ آیا تاکید بر صداقت ایشان در اعتراف به آن دو خطای بزرگ عصبانیت‌برانگیز است؟! انتظار آن بود که آقای ظریف بفرمایند، تیتر کیهان ایشان را به بیمارستان کشانده بود یا فشار مدعیان اعتدال در دولت راستگویان؟! و اعتراض به وی که چرا صداقت به خرج داده است؟!

 

  • ۹۲/۰۷/۱۹
  • فومن نیوز

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی